Klanten ontvangen een Scratch & Win voucher bij besteding van een bepaald bedrag. Daarmee nodig je hen uit om naar de speciale website te gaan. Zo verzamel je op een eenvoudige manier een bestand aan relevante e-mailadressen en info. Deze kun je inzetten voor andere marketing doeleinden, zoals het versturen van nieuwsbrieven.
Om de unieke code in te kunnen vullen op de website, vul je je emailadres in. Je ‘krast’ met de vinger over het scherm van de mobiele telefoon de kraslaag weg, of doet dit met de muis als de computer wordt gebruikt. Je ziet direct of je prijs hebt! Naast enkele verleidelijke hoofdprijzen biedt Scratch & Win de mogelijkheid om klanten met kortingen en tegoedbonnen naar de verschillende winkels te leiden. Je bepaalt zelf welke klantinformatie je verder nog wilt verzamelen.
Scratch & Win is een laagdrempelige actie die voor iedereen leuk is. Het plezier van het krijgen van een voucher, de spanning van het krassen en de vreugde van een prijs maken van deze actie een succes. De prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld en worden afgehaald bij de winkelier die de prijs beschikbaar stelt. Dit stimuleert de verkoop in de actieperiode. Winkeliers scoren zo meer klanten, meer omzet en meer rendement.