Het EK Voetbal 2024 is een mooie gelegenheid om een spraakmakende retailactie in te zetten. Met Scan & Scoor heb je een fantastische tactiek om meer klanten, meer omzet en meer beleving te scoren! De scanzuil van onze Scan & Scoor actie zorgt met geluidseffecten en beelden voor een echte stadionbeleving. Uniek: het lijkt wel of jezelf in het voetbalstadion zit!
Natuurlijk doen alle winkeliers in het winkelcentrum of de winkelstraat aan de retailactie mee. Naast enkele spraakmakende hoofdprijzen, kunnen de deelnemende klanten ook tal van kleine prijzen winnen zoals waardebonnen en kortingsbonnen.
Alle klanten ontvangen tijdens de actieperiode bij de deelnemende winkeliers een Scan & Scoor voucher bij besteding van een bepaald bedrag. Heeft je klant prijs? Dan print de scanzuil een printbon, met daarop alle informatie over de prijs én de winkel die de prijs aanbiedt. In winkelcentra zorgt de EK retailactie Scan & Scoor voor meer omzet, maar ook meer cross-selling. Zo scoren alle deelnemende ondernemers! Hoe? Een aankoop bij de bakker kan een kortingsbon opleveren bij de bloemist.
2024 belooft een sportjaar bij uitstek te worden! Denk maar eens aan de Olympische Spelen en het EK voetbal voor mannen in Duitsland! Lokale marketingacties rondom sport bieden volop kansen voor meer naamsbekendheid, meer klantloyaliteit en meer directe omzet. Deze EK retailactie Scan & Scoor is ideaal als publiekstrekker, en is ook vanwege de cross-selling een groot succes.
Het zijn met name de kleine prijzen die het succes van de retailactie bepalen. Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen als 4 oranje tompoezen voor 4 euro of een paar voetbalschoenen met 24% korting. Dit zijn prijzen waarvoor klanten een specifieke winkel moeten bezoeken; jouw winkel of die van een collega. Zo leidt Scan & Scoor tot meer cross-selling en meer traffic in de verschillende winkels.