Met deze klassieke kermisattractie op de winkelvloer maken je klanten kans op mooie prijzen. Elke klant ontvangt bij besteding van een bepaald bedrag een voucher met een unieke code. Deze code voert hij in op de speciale actiewebsite. Daarmee zet zijn kameel één of enkele stappen vooruit. Bereikt de kameel als eerste de finish? Dan heeft hij prijs! Hij kan dan kiezen voor een kermisprijs of meedingen naar een kansprijs. In dat laatste geval doet de klant mee aan de verloting van de mooie hoofdprijzen. Hoe meer kamelen je klant succesvol naar de finish brengt, hoe meer kans hij maakt op een van de hoofdprijzen!
MEEDOEN IS HEEL EENVOUDIG:
- De klant maakt een persoonlijk account aan op de actiewebsite en kiest een naam voor zijn of haar kameel. Nu kan de race beginnen!
- Tijdens de actieperiode ontvangt de klant bij besteding van een bepaald bedrag aan boodschappen een voucher met een unieke code.
- Deze code kan worden ingevoerd op de actiewebsite. Daarmee zet zijn of haar kameel één of enkele stappen vooruit. Hoeveel? Dat is telkens een verrassing!
- Wanneer de klant met zijn of haar kameel als eerste de finish bereikt, kan hij kiezen voor de gegarandeerde kermisprijs of meedingen naar één van de hoofdprijzen.
De retailactie Kamelenrace is goed inzetbaar bij supermarkten en bij winkelcentra. In een periode van vier tot zes weken bind je met deze retailactie bestaande en nieuwe klanten aan je supermarkt of winkelcentrum. De speciale actiewebsite versterkt het succes van de retailactie, evenals het mooie POS-materiaal dat bij deze retailactie hoort. Natuurlijk worden de meeste hoofdprijzen aan het einde van de actieperiode verloot, maar tussendoor worden ook al prijzen weggegeven.
Variaties op de Kamelenrace zijn natuurlijk ook mogelijk! Denk bijvoorbeeld aan een Paardenrace of een Wielerrace. Leuke acties waarmee je kunt inhaken op de Tour de France of lokale wielercriteria.