Laat klanten meeprofiteren van de spectaculaire aanbiedingen die je als winkelcentrum of winkelgebied te bieden hebt. Klanten ontvangen tijdens de actieperiode een Black Friday voucher bij besteding van een bepaald bedrag. Daarmee nodig je hen uit om naar de speciale actiewebsite te gaan. Daar kunnen ze meedoen aan deze online krasactie. Wat een leuke klantenbinder en publiekstrekker is dit!
Om de unieke code te kunnen invullen op de actiewebsite, vullen klanten hun e-mailadres in. Daarna kunnen ze een kraslaag weg 'krabben'. Dat kan met een vinger op het smartphone scherm of met een computermuis. De klant ziet direct of hij prijs heeft! Naast enkele verleidelijke hoofdprijzen biedt de Black Friday retailactie de mogelijkheid om klanten met kortingen en tegoedbonnen naar de verschillende winkels in het winkelcentrum te leiden.
Black Friday is een laagdrempelige retailactie die voor iedereen leuk is. Het plezier van het krijgen van een voucher, de spanning van het krassen en de vreugde van een prijs maken van deze actie een succes. De prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld en worden afgehaald bij de winkelier die de prijs beschikbaar stelt. Dit stimuleert de verkoop in de actieperiode. Winkeliers scoren zo meer klanten, meer omzet en meer rendement. Met deze actie verzamel je op een eenvoudige manier een bestand aan relevante e-mailadressen en klantinformatie. Deze kun je inzetten voor andere lokale marketingdoeleinden, zoals het versturen van digitale nieuwsbrieven.